Cille

30 Ocak 2011 Pazar

Bölüm 5: Kayip Cille Ustasi

Dördüncü bölüm olan Köyden Ayrılış bölümünde Müdrik Amca, Talu, Kayra ve zeplini kullanan Solin Tuz Köyü'ne doğru yola çıkmışlardı. Havada süzülürlerken Kayıp Yüzük'ün sahibi olan Ezaki komutanı elindeki ok silahıyla zepline ateş ederek zeplinin motorunu bozmuştu. Bunun sonucunda zeplinle beraber sert ve hızlı bir düşüş yaptılar.

Karnı aç olan Talu yere iner inmez yiyecek bir şeyler aramak için ormana girmişti. Zeplinin pervanesinin kırıldığını gören Solin zeplini onarmaya çalışıyordu. Solin zeplini onarana kadar Müdrik Amca ve Kayra, Talu'yu aramaya koyuldu.

Talu ormanda gezerken bir külübe ve yanındaki kayığı gördü. Orada yaşlı bir adamla karşılaştı. Yaşlı adam Talu'ya "ben kimim" şeklinde soru sordu ve bunda da
çok ısrarcıydı. Çok düşünen Talu adamı tanıyamamıştı. En sonunda sabrı kalmayan yaşlı adam kendisinin efsanevi muhteşem büyük cille ustası Lahik olduğunu söyledi.

Ormanda hala Talu'yu arayan Kayra ve Müdrik amca ilerlemeye devam ediyordu. Kayra müdrik amcayla biraz sohbet etti.

Kayra: Müdrik Amca, zeplinden gördüğümüz şu ezaki eğer o gerçekten bir generalse, cilleleri ondan nasıl geri alacağız? Kadim oyunda onu yenemeyiz. Daha cillenin gerçek adını bile bilmiyorum.
Müdrik Amca: Ben de senle bunu konuşmak istiyordum Kayra! Gerçek ismi öğrenmek istiyorsan sana söyleyeceğim tek şey, bildiğin her şeyi unutman gerektiğidir. Çünkü zihnin o kadar çok şeyle dolu ki; hiç bir şeyi olduğu gibi göremiyorsun.
Kayra: Anlamıyorum Müdrik Amca nasıl göremiyorum? İşte şu ağaç, şu çimen!
Müdrik Amca: İlk bakışta o sadece bir çimen, doğru söylüyorsun. Ama sana sorsam ki, çimen neden var? Cevap veremeyeceksin tabi.
Kayra: Nasıl yani Müdrik Amca? Anlamıyorum.
Müdrik Amca: Eşyanın hakikâtini öğrenmek istiyorsan, onunla bir bağ kur. Herhangi bir şey düşünmeden, sadece onu izle o sana kendini anlatacaktır. Ancak o zaman cillenin ve diğer her şeyin gerçek ismini öğrenebilirsin.
Kayra: Sadece izle, hmmm...

Bu sırada Talu ve efsanevi cille ustası Lahik, balık tutmak için kayıkla denize açıldılar. Lahik Talu'ya cille hakkında her şeyi hem de bir günde öğreteceğini söylemişti. Beklemekten sıkılan Talu burda hiç balık olmadğını söylemişti, Lahik ona sabırlı olmasını söyledi. Talu sonunda dayanamayarak isyan etti. Su bile kıpırdamıyor, sen hala balık sayıklıyorsun derken, bu sırada kocaman bir balık denizden çıkarak efsanevi cille ustası Lahik'i yuttu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızda küfür, hakaret, aşağılayıcı bir ifadeye yer vermeyiniz. Unutmayın, yorumlarınız yönetici onayından geçmektedir.